Zračni jastuci dokazali su se učinkovitima u kombinaciji sa sigurnosnim pojasevima. Kako bi se obuhvatile različite vrste sudara, SEAT oprema svoja vozila s do šest zračnih jastuka. Osim prednjih zračnih jastuka za vozača i suvozača, koji pri frontalnom sudaru mogu obujmiti glavu i gornji dio tijela, bočna mjesta za sjedenje raspolažu bočnim zračnim jastucima koji također služe za zaštitu glave i gornjeg dijela tijela u slučaju bočnog sudara. Zračni jastuci za glavu šire se kod bočnog sudara gotovo preko cijelog područja bočnih stakala i tako ciljano štite glavu putnika od ozljeda. Dok je vozačev zračni jastuk integriran u kolu upravljača, suvozačev se zračni jastuk nalazi u oblozi instrumentne ploče koja se nakon njegove aktivacije trga po predviđenim šavovima. U slučaju sudara crash senzor pirotehnički aktivira plinski generator koji će napuniti zračne jastuke dušikom za manje od 50 milisekundi. Kako bi napuhani zračni jastuk mogao obujmiti gornji dio tijela i kako se isti ne bi odbio, ovojnica je opremljena ventilima koji omogućuju kontrolirano ispuštanje zraka. Kada se tijelo nakon sudara umiri u sjedalu, znači da se zračni jastuk potpuno ispraznio. Vozačev zračni jastuk u punom formatu ima volumen od 80 litara, dok suvozačev zračni jastuk ima volumen do 150 l. Suvozačev zračni jastuk može se deaktivirati ključem paljenja preko bravice kako bi se primjerice na suvozačevom sjedalu bez opasnosti mogla postaviti dječja sjedalica usmjerena unatrag. SEAT oprema sve modele sustavima zračnih jastuka čiju funkcionalnost stalno nadzire upravljački uređaj.
Vozačev i suvozačev zračni jastuk pružaju zaštitu od ozljeda glave i prsnog koša u slučaju frontalnog sudara. Svoje puno djelovanje postižu tek u kombinaciji sa sigurnosnim pojasom. Dok je vozačev zračni jastuk integriran u središnjem dijelu kola upravljača, suvozačev se prednji zračni jastuk nalazi ispred suvozačevog sjedala u oblozi instrumentne ploče koja se nakon njegove aktivacije trga po predviđenim šavovima. Ako senzori elektroničkog aktivacijskog uređaja prepoznaju sudar, oni će od određene brzine sudara pokrenuti pirotehnički plinski generator zračnih jastuka. Plin koji se brzo oslobađa mora napuniti zračni jastuk prije udarca tijela.
Tijekom udarca glave i gornjeg dijela tijela zračni jastuk ne smije stvoriti fiksnu prepreku zadržavanjem tlaka u njemu. Tijelo koje udara u zračni jastuk istiskuje plinsko punjenje kroz otvore za istjecanje u zračnom jastuku. Tako će zračni jastuk mekano prihvatiti tijelo.
Vozačev zračni jastuk u punom formatu ima volumen između 60 i 65 litara plina, dok suvozačev zračni jastuk ima volumen do 150 litara ovisno o veličini vozila. Osim toga, suvozačev zračni jastuk često se može deaktivirati ključem paljenja preko bravice kako bi se primjerice na suvozačevom sjedalu bez opasnosti mogla postaviti dječja sjedalica usmjerena unatrag.
SEAT oprema sve modele sustavima zračnih jastuka čiju funkcionalnost stalno nadzire kontrolni sustav.
Deaktivacija suvozačevog zračnog jastuka omogućuje smještaj dječje sjedalice na suvozačevom sjedalu. Zračni jastuk trebalo bi deaktivirati i tijekom utovara dugih predmeta na suvozačevoj strani. Tako se poboljšavaju praktičnost i uporabna vrijednost. Jasno upozorenje pouzdano informira o deaktivaciji zračnog jastuka i tako jamči sigurnost.
Zračni jastuk za koljena ubraja se u najnovije inovacije koje su razvijene u sklopu istraživanja o sudarima. Sigurnosna oprema SEAT vozila upotpunjena je zračnim jastukom za koljena na vozačevoj strani. Taj modul pokriva donji dio instrumentne ploče ispod stupa upravljača i u slučaju frontalnog sudara štiti područje koljena i noge vozača od teških ozljeda.
K tomu se tijekom aktivacije zračnog jastuka za koljena zadržavaju bedra i zdjelica. To jamči da vozač tijekom sudara neće iskliznuti ispod pojasa, već će u uspravnom sjedećem položaju biti optimalno zaštićen sigurnosnim pojasom i prednjim zračnim jastukom. Indirektno se tim sustavom zaštite putnika smanjuje i opterećenje prsnog koša.
U slučaju bočnog sudara, koji je nakon frontalnog sudara druga najčešća vrsta sudara, upotrebljavaju se bočni zračni jastuci i zračni jastuci za glavu. Zračni jastuci za glavu osobito smanjuju opasnost od ozljeda lubanje i upotpunjuju djelovanje bočnih zračnih jastuka.
Zračni jastuci za glavu („Windowbags“) smješteni su duž krova. Zračni jastuk za glavu je plosnati zračni jastuk koji tijekom napuhivanja pokriva područje bočnih stakala od A do C stupa i pruža posebnu zaštitu za glavu.
Uz udio od oko 20 posto bočni su sudari druga najčešća vrsta sudara nakon frontalnog. Bočni zračni jastuci štite gornji dio tijela i glavu. Oni podupiru djelovanje svih konstrukcijskih mjera koje su implementirane u području karoserije u svrhu zaštite putnika od bočnog sudara.
Bočni zračni jastuci za vozača i suvozača najčešće se nalaze u leđnim naslonima prednjih sjedala, pa su stoga uvijek u pravom položaju da zaštite gornji dio tijela. Za putnike u stražnjem dijelu vozila bočni zračni jastuci često su smješteni u oblogama vrata.
Budući da osobno vozilo u bočnom dijelu ima male deformacijske zone i da je razmak između putnika i vrata vozila mali, za prepoznavanje, aktivaciju i napuhivanje jastuka kod bočnog sudara ostaje znatno manje vremena na raspolaganju nego kod prednjih zračnih jastuka.
Vozačev i suvozačev bočni zračni jastuk za glavu i prsni koš u ponudi je za brojne SEAT modele, a putnike dodatno štiti kod bočnog sudara od glave do područja rebara.