Turbopunjači na ispušne plinove su najčešće upotrebljavani tipovi puhala u proizvodnji automobila. Turbopunjači povećavaju protok zraka motora, a time i snagu, okretni moment te stupanj učinkovitosti uz jednak obujam.
Turbopunjač na ispušne plinove sastavljen je od dviju turbina. Turbinsko kolo smješteno je u traktu ispušnih plinova i koristi njegovu energiju strujanja. Ono pogoni kompresorsko kolo spojeno preko vratila. Ovdje se usisni zrak komprimira na oko 1,2 bara nadtlaka. Zrak zagrijan kompresijom uglavnom se hladi preko hladnjaka zraka punjenja te se potom odvodi u komoru za izgaranje. Hladan zrak zauzima manji volumen od vrućeg. Tako u komoru za izgaranje dospijeva više kisika za sagorijevanje.
Prije je povećanje snage bio glavni argument za turbopunjače, dok su to danas u prvom redu ušteda energije i smanjenje emisija, ali i protočnost.
U dizelskim se motorima danas upotrebljavaju puhala čija se geometrija turbine mijenja s opterećenjem motora preko sklopa za pomicanje lopatica, takozvani turbopunjači s varijabilnom geometrijom turbine.
Vidi također: